donderdag 9 april 2020

RUST, REGELMAAT EN REINHEID


Pappi's humeur is als de stralende zon: vrolijk. Hij vlecht oppervlakkig coronanieuws uit de krant, zijn loopbaan bij de NS en het Zorghuis aaneen. Wat ik je wilde vragen: 'Rijden er tegenwoordig minder treinen? Ik ben heel blij dat het tegenwoordig niet meer zo druk is op het station. En in de restauratie zitten alleen mijn vaste collega's, hoewel ik die ook niet allemaal ken, moet ik eerlijk bekennen. Echt fijn. Zo is het leven veel overzichtelijker.' Pappi (zijn hele leven zeer op goede hygiĆ«ne gesteld) is waarschijnlijk een van de weinige mensen die het fijn vindt dat visite vanwege besmettingsgevaar uit den boze is, hij op gezette tijden door vriendelijke meisjes in wit wordt opgehaald om aan tafel te schuiven en iedereen HEEL vaak zijn handen wast.