zondag 8 maart 2020

PIKKIE



Cornelia Hopsasa maakt iedereen zwanger. Of je nou een welvaartsbuikje hebt of een lichte welving de persoon is voor haar in blijde verwachting. Zelfs de mannen met ein dieke burgemeisterspens ontsnappen niet aan haar oordeel. Het zal er vast mee te maken hebben dat ze uit een gezin van twaalf komt. Snaterend tijdens het paasknutselen tegen mij: 'Zo'n lijntje en toch ben je zwanger.' Mijn vijftigersbollinkje extra inhoudend: 'Dat valt toch wel mee.' Ze weifelt. Dan beslist: 'Nee, je bent zwanger. Ik zie het aan je stralende ogen.' Moi: 'Ik ben toch echt over de datum. Geen eieren in dit korfje.' Gelach. Cornelia Hopsasa kijkt wijs en blijft bij haar beslissing: 'Wacht maar af. Over 9 maanden is het zover.' Moi: 'Als ... als ik beval, mag u de naam uitkiezen'. Aan haar ondeugende expressie te zien, heeft ze daar al uitvoerig over nagedacht. Geamuseerd kijkend patst Cornelia Hopsasa de handen op haar schoot: 'En we noemen hem Pikkie!'