woensdag 26 juni 2019

LAVENDELOOGST


De lavendel wordt gesnoeid. Voor een tweede bloei en voor in de kalmerende ‘slaapzakjes’ die de bewoners gaan naaien. Op het terras vermengt zich een mild briesje met de geur van lavendel. Met de ogen dicht zijn mijn hulpjes en ik in la douce France. Tutti en Cornelia Hopsasa knippen beurtelings op mijn commando: ‘Knip!’.Tutti: ‘Ik was vroeger op de Knip geabonneerd, vandaar dat ik daar zo bedreven in ben.’ Cornelia: ‘Je knoeit anders wel op de grond.’ Tegen mij tijdens het snoeien: ‘Mag jij dat zomaar?’ Ik: ‘Ja, ik heb schriftelijke toestemming. Een jaar geleden al aangevraagd.’ ‘Gekkie’, lacht ze. Mijn oververhitte pappi hoort het allemaal gelaten aan. Hij knipt vanavond de lavendelstruiken - die ik expres rattig knip - wel in model. O ja, herken je de jaloerse blik op de foto? Die zet hij op als hij vindt dat hij mijn aandacht met anderen moet delen.


Pappi en zijn huisgenoten zijn elke dag present op Facebook Zorghuis Tegelen