vrijdag 28 juni 2019

TWIJFELZIEKTE



Na een drukke week van uitstapjes en bezoek, krijgt de twijfelziekte weer de overhand. Bij binnenkomst slaat pappi de handen naar de hemel: 'Alles staat al dagen ingepakt. Ik dacht dat de verhuiswagen nooit zou komen!' In zijn kamer zijn alle kabels verwijderd van de apparaten waar ze bijhoren en gebundeld in een doos gedaan. Pappi: 'Ik struikel er anders toch maar over. Hij wijst naar de twee stoelen op wieltjes: 'Die hoeven niet mee. Ze staan altijd in de weg.' Ik: 'Ik moet je teleurstellen. Je gaat niet verhuizen.' Pappi: 'Maar ik wil naar mam toe.' Ik: 'Dan moet je naar de hemel. Da's toch niet de bedoeling?' Pappi snapt er niets van. Voor hem is de realiteit ongrijpbaar. Pappi: 'Heb ik weer de twijfelziekte?' Ik moet het  helaas beamen.

Pappi en zijn huisgenoten kun je elke dag op Facebook Zorghuis Tegelen volgen