donderdag 22 maart 2018

KNUFFELGEHALTE



Ruimschoots voor aanvang van het middagmaal schuiven de gasten aan. 123456789Tieneke sjouwt alvast de waterkaraffen van de pantry naar de eetzaal. Het is overduidelijk dat de nieuwe kok/voedingspsycholoog wat te weeg brengt bij de bewoners. Ook pappi zit er klaar voor. Bij mijn vervroegd vertrek wil ik hem in het bijzijn van zijn tafeldames en -heren een knuffel geven. Mijn grote teddybeer staat altijd op een omhelzing bij het afscheid. Hij weert me nou net niet af, maar echt van harte gaat het zeker niet in het bijzijn van.

'Wil iemand anders een knuffel, het schijnt dat ik er een over heb?' provoceer ik hardop. Drika laat er geen gras over groeien: 'Hierzo!' Ze stoot lachend haar man aan die rechts naast haar zit. Ik knijp zijn schouders 'fijn' tegen die van mij. 'Zijn er nog meer aaibare ouderlingen aanwezig?' daag ik de toehoorders uit. Roosje riposteert met een mooi opgemaakt guitig gezicht: 'Op onze leeftijd ben je niet meer zo knuffelig.' Laat ik nou altijd gedacht hebben dat bejaarden verlegen zitten om een omhelzing!