maandag 23 september 2019

FIETS



Tante Poes, pappi en ik dalen samen in de lift af naar de kelder. Pappi vraagt voor de tigste keer naar zijn fiets. Ik: ‘Je hebt allang geen fiets meer. Je ging de laatste jaren altijd met de taxi.’ Pappi laat zich niet uit het veld slaan en toont triomfantelijk de sleutelbos waaraan het sleuteltje van de brievenbus zit: ‘Als ik geen fiets heb, zou ik toch ook geen fietssleutel hebben?’ Tante Poes - zijn tafeldame - hoort het vaker getuige haar antwoord. Moe van het herhaaldelijke gevraag naar de (on)bekende weg, lost ze het zo op: ‘Als je de sleutel hebt, komt de fiets vanzelf naar je toe!’ Tot mijn verbazing is de kous daarmee af voor pappi. Zij, wijs en trots, tegen mij: ‘Werkt elke keer.’ Geweldig!


Meer over pappi en zijn huisgenoten vind je op Facebook Zorghuis Tegelen