maandag 3 januari 2022

PIJPENKRULLEN

 

Een cliënte met kort kapsel: 'U heeft prachtige lange lokken.' Voordat ik het complimentje in ontvangst kan nemen, zegt ze: 'Ik ben stikjaloers. Kunt u ze niet vastbinden?' Ik schiet in de lach: 'Wilt u ook krullen?' Zij: 'In mijne steile haren houdt zelfs geen permanent. Maar lange haar is altijd een droom geweest.' Moi: 'Ik zal zien wat ik kan doen.' Ik kam met de houten borstel met rubber afgetopte pennen vanaf haar kruin tot over de rug. We kletsen over vroeger: grote strikken in het haar, papillotten, haren drogen bij de kachel, pijpenlokken tot op de bips. Ineens probeert ze met haar rechterarm op haar rug te voelen: 'Mijn lengte is denk ik tot aan de bh-band?' Met inventiviteit, humor en fantasie kom je een heel eind.

Een Saar snapt wat nodig is!