woensdag 26 februari 2020

CARNAVALISSIMO


Aswoensdag in het Zorghuis. De boel op stelten tijdens Boetegewoene Binnezitting, de Boerebroelof, de Hudje op, Petje Aaf vastelaovesVraoge, het Spruutjesspel en Houwe op de kis was voor pappi een beetje teveel van het goede. Pappi: 'Het feestbeest heeft me verlaten. Op de lappen of aan de boemel is er niet meer bij. Ik ben vaak zo moe en geregeld aan mijn laatste beetje toe. 'Maar jij bent wel mooi de kampioen Gekkebekkentrekken', probeer ik een lach op zijn gezicht te toveren. Pappi vindt het niet om te lachen. Als driemaal oud-Prins, kegelkampioen, rikkoning en weetikveelwatmeer had graag de bruidegom willen zijn. Dan wordt je gezien en gehoord. Pappi: 'Ik voel me zo verloren.' Moi: 'Nee, je Hebt verloren. Andere mensen willen ook weleens winnen.' Voor pappi haal ik alles uit de kast: 'Zullen we voor bruid en bruidegom spelen, niemand ziet ons hier.' Met de op de boerebroelof vergeten wedding march van Wagner, de hoed en boerenzakdoek van de bruidegom en de spruitjesketting en bloemen in het haar voor de bruid moet het lukken. Pappi als hij ons in de telefoonspiegel ziet: 'Je mag er best een foto van maken hoor.' Bij de cameraklik breekt de zon door op zijn gezicht.