woensdag 18 september 2019

HYPNOSE

Foto's: Ine Brokke

De zomer hangt tegen de herfst. Het is een zeldzaam zonnige zondag. Ik kies voor Duitse LiebesLieder zoals Bella Bella Belaa Marie, vergiss Mich nie (Capri Fischer). Tante Leen, de Tuinman en Floris vallen automatisch in. KanariePiet fluit. Al gauw bevolken meer bewoners met gevolg (binnenhokkers Roosje en Mini-Me) om te genieten van de Gemütlichkeit, de zon en de muziek. Tante Leen verhaalt over haar muzikale gezin. ‘Kunt u ook klepperen?’ wil ik weten. Ze antwoordt: ‘Da’s een verrekt goeie vraag. Weet ik niet.’Ik haal twee lepels in de pantry, maar we bakken er met vier probeerders niks van, terwijl het toch simpel moet zijn.

Mijnheer Demijne heeft wandelbenen en Tutti ijsbeert. Ze heeft de laatste tijd een waslijst aan klachten zoals de bibberites. Nu heeft ze op de ko(o)p toe spanningshoofdpijn. Ik bied haar een ontspannende bindweefsel/hoof/nekmassage aan, leg uit wat ik doe en dat het helpt. In de tijd van drie nummers is ze zo ontspannen als wat en dut in. Massage op muziek. Out of the blue hebben de mannen ook hoofdpijn. ‘Dat bestaat niet’, wimpel ik ze lachen af: ‘Volgens jullie hebben vrouwen daar het alleenrecht op.’

De tuinman is aan de beurt. Cornelia Hopsasa wil ook onder hypnose [hoe verzint ze het] gebracht worden en schuift een stoel op. Om haar beurt te bespoedigen, zegt ze telkens: ‘Hij is al soezerig, hij slaapt al.’ Als de ‘gemarcheerde’ schone slaapsters loom achterover leunen, tikt het polsklokje etenstijd aan.

De foto's en meer over pappi en zijn huisgenoten vind je op Facebook Zorghuis Tegelen 18 september 2019