vrijdag 19 april 2019

PAASSHOW



Mijnheer Demijne bezemt het zand in de stoepkieren: ‘Ik houd van netjes. Ik zat in het leger vandaar.’ De schoffelende tuinman: ‘Ik diende bij de mariniers en vindt dit tropenweer heerlijk. ‘Waar zijn de meegebrachte stokken voor de deco wigwam gebleven?’ vraag ik. Mijn naam is haas’, lacht Mijnheer Demijne. Zuster B. komt eraan te pas. Mijnheer Demijne weet het ineens weer: ‘Die heb ik weggelegd. Ik houd van netjes.’



Touw en draad bij de hand, stokken klaar, boor en schaar in de aanslag. Pappi geeft Lieke ongevraagd advies en moet uiteraard het laatste knoopje leggen voor de stevigheid. De vierpoten versieren we met een buxusbol en ArtistiekeLieke maakt het met strikken helemaal af. In de tuin bezig zijn werkt aanstekelijk. Je hebt luxepaarden en werkpaarden. We halen onkruid tussen de stoeptegels weg, tafels en stoelen worden gerangschikt. Zuster E. komt met zomerbloeiers voor op de terrastafeltjes op de proppen. Overbodig spul wordt opgeruimd. Pappi bergt het gereedschap op. Tante Leen en E. ('Ik ben zo lui.') doen de controle met de ogen. Mijnheer Demijne kan tevreden zijn: het terras is toonbaar. Kom zelf maar kijken tijdens de ‘paasshow’ op 21 en 22 april.