dinsdag 1 augustus 2017

BIERTJE!


Binnenshuis is het klam. Simpelweg een terrasje pikken is er niet meer bij voor pappi. Te veel prikkels en een omgeving die hij niet meer herkent. 'Zullen we in de tuin op het terras gaan zitten', vraag ik. 'Hebben ze daar een koud pilsje, daar heb ik echt zin in', informeert Q. 'Dat is al geregeld', zeg ik. 'En een sigaret!' 'Je rookt helemaal niet', schud ik van nee, terwijl ik hem een groen pijpje aanreikt. Als hij het aloude bekende Heerlijk Helder Heinekenflesje bewondert, is de sigaret al verleden tijd. 'Ziet een bierflesje er tegenwoordig zo uit? Kunstig!' Het begint te druppen, de spatten gaan vrijwel meteen over in gestage regen. We verkassen naar zijn kamer, waar we ramen en deuren wagenwijd openzetten en de ventilator op de hoogste stand. Proost!