donderdag 1 september 2016

BUITENLAND


Pappi zit pal in de brandende middagzon in de patio met bonjourmonsieur die Q. hardnekkig Jan blijft noemen terwijl de man Geer heet, en miamimevrouw die zich in Indiƫ waant. Onder de ballonnen in de schaduw - er was gisteren een bescheiden feestje - slaapt Seniorita Sigaretje. Het vriendelijke Indoduo keuvelt gezellig onder de parasol. Zoete inval door mij. Ik word meteen als serveerster ingeschakeld. 'Doe maar een rondje', gebaart Pappi royaal. Als iedereen is voorzien van koffie of een sapje met een koekje, mag ik plaatsnemen. Het gesprek gaat over het tropische weer. Iedereen is het erover eens dat het een genoegen is. Miamimevrouw: 'Dat vind ik nou zo fijn hier, in Nederland klaagt iedereen altijd meteen als het warm is, hier vindt men het gewoon aangenaam.' Bonjourmonsieur: 'Daarom houd ik ook zo van Frankrijk. Zon, niks doen en een glaasje wijn (hij heft zijn 7up omhoog). Genieten!' Moeten we oudjes wel in het zonnetje zetten?