maandag 6 januari 2020

TEGENPARTIJ



Op de feestelijke latex ballon staan confetti, sterretjes en de tekst 'party' afgebeeld. Wanneer Roosje de ballon in handen gedrukt krijgt, omdat het haar beurt is om te volleyballonnen, zegt ze: 'Ik doe niet aan mee.' 
Ik: 'Waarom niet?' 
Roosje: 'Ik doe niet aan politiek.' 
Ik: 'Huh?' 
Roosje houdt de ballon omhoog: 'Dit is een gratis promotieballon van een politieke partij. Ik kan alleen niet zo gauw zien van welke, maar aan de voorkant staat: 'Partij'.
Om je te bescheuren zo lekker eigenwijs.
Ik: 'Dat is een Griekse Y. Er staat party, dat is Engels voor feestje, partijtje! Dat weet u best.' 
Roosje moet er zelf om lachen: 'Natuurlijk. Dan kom maar op met die bal.'
Ik: 'Goed zo, en anders had u ook gewoon mee kunnen doen als de tegenpartij!'
Roosje grinnikt instemmend: 'Jij was vroeg op vanmorgen.'

Pappi en zijn huisgenoten zijn te volgen op Facebook Zorghuis Tegelen