vrijdag 23 maart 2018

PAASHAZEN


De winter mogen we best uit het jaar knippen wat mij betreft. En ik ben niet de enige. Alle zonaanbidders zijn het binnen zitten beu. 25 maart gaat weliswaar de zomertijd in, maar de weersverwachting blijft beneden peil: geen weer om de tuinsets in het Q-park te parkeren. 
'Na Pasen ga ik de tuin weer in', wuift pappi mijn argumenten weg om even te luchten. Ik maak het attentiegebaar met mijn wijsvinger: 'Wacht maar, dat is zo opgelost.' Ik verdwijn in de kelder waar ik de parochiepaashazen traditiegetrouw uit hun nest haal. Op elke hoek tussen de toplaag van de beukenhaag geïnstalleerd, fleuren ze de kale voorjaarstuin op en verleiden ze wandelaars om een volgend pad in te slaan. Een waterig zonnetje breekt door als we samen het eerste voorjaarsrondje doen. Voor pappi is het Pasen.