zaterdag 14 mei 2022

ZE BIJTEN

 garderobekast

De kledingkast uitmesten was bij een vorige cliënte zo'n succes dat ik het bij Josefine in de herhaling gooi. Zij heeft skai kledinghangers met koperen nagels die mij terugvoeren naar mijn onbezorgde jeugd. Onderin de stoffige kast liggen ook enkele bekleed met echt (?) krokodillenleer. Ik gebruik ze als decoratie. Het opruimen verloopt eender en Josefine is net zo content als haar voorgangster. 

De krokohangerdeco gunt ze geen blik waardig. Als ik er enthousiast naar informeer, negeert ze mijn vraag. Ik laat het zo. Bij een volgend bezoek zijn de 'krokodillen' verdwenen. Bij navraag wil ze er slechts over kwijt dat 'ze bijten' en dat ze het relateert aan een naar voorval uit haar kinderjaren. Had ze er een tik mee gekregen, was ze ermee geplaagd door haar oudere broers of ...? Een rappel voor mij: ieder mens heeft andere associaties bij een voorwerp of gebeurtenis en dat kan positief en negatief zijn.

Een Saar snapt wat nodig is!