zaterdag 29 januari 2022

M'N OPA

Geregeld kom ik mensen tegen die pappi gekend hebben. Iedereen bewaart bijzondere herinneringen aan hem, een machtig mooi mens. Het is toevallig pappi's geboortedag. Een verzorgster die ik na pappi's overlijden niet meer gezien heb, belt out of the blue op: 'Ik moest zomaar aan je vader denken. Ik had een echte klik met hem. Heb ik je weleens verteld dat hij als een opa voor me was? Je vader had een groot hart en voelde intuïtief aan wanneer iemand het moeilijk had. Toen ik een uithuilschouder kon gebruiken (familieperikelen), zag hij dat aan me. Hij zei: 'Jij mag me wel opa noemen.' Tijdens mijn diensten zong ik vanaf toen minstens een keer m'n opa, m'n opa voor hem. Ik heb hem ooit eens zomaar een knuffel gegeven. Hij bloosde zowaar. Zo lief. 

Pappi was er niet alleen voor zijn echtgenote en kinderen, maar ook voor anderen. We konden niet anders dan hem delen, omdat hij zoveel te bieden had. Vandaag, de tweede verjaardag zonder hem, deel ik mee dat ik hem nog steeds mucho mis.

*gezongen door: Leen Jongenwaard en Hetty Blok uit 'Ja zuster, nee zuster'.