zaterdag 12 februari 2022

FEESTJE!

opgedoft, aangekleed gaat uit
altijd op de achtergrond, dus gauw een selfie gemaakt

Op weg naar een cliënt tref ik een hondenkennis. 'Ga je naar een feestje? vraagt hij. 'Je bent zo opgesmukt. Chique hoor.' Moi: 'Ik ben een Saar en in die hoedanigheid probeer ik van elk bezoek een feestje te maken. Sjeu brengen in het leven van mensen die lichtpuntjes en vreugde tijdens hun laatste levensloodjes kunnen gebruiken is mijn drijfveer. Ik merk dat vooral ouderen het waarderen wanneer ze zien dat je echt moeite voor hen doet, je voorbereid hebt en je zondagse kleren (sieraden!) aan hebt getrokken voor de gelegenheid. Het bijkomend effect is dat cliënten die voorheen weinig aandacht aan hun uiterlijk besteden, zelf ook zin krijgen om zich op te doffen.'

Een Saar snapt wat nodig is!