maandag 14 februari 2022

JODELEN


Bedtijd stellen de bewoners uit: we zitten hier gezellig, we zitten hier oké. Het is nog vroeg in de avond en we zijn best melig. André Rieu en zijn orkest spelen de sterren van de hemel op YouTube. Rotjeknorrer Koen is recht voor zijn raap: hij luistert niet voor de muziek die de tv voortbrengt, hij loert naar de operettezangeressen met diep decolleté. Hij houdt nu eenmaal van rondborstige blonde dolly's. 

Met al dat ge-me-too en nu grensoverschrijdend gedrag (machtsmisbruik in combinatie met gretigheid of angst!) onder vuur ligt, zou je er wat van kunnen vinden. Maar Koen is blijven hangen in de tijd dat bouwvakkers vanaf hun ijzeren toren (steiger) meisjes nafloten en zij dat (vaak) als een compliment ervoeren. De zuster en ik, beiden blond,  galmen erop lustig op los. Koen heeft zijn snedige antwoord al klaar. Tuurlijk. Een tafelgenoot overgrapt hem met: 'Ach dat zingen is niks. Ik kan jodelen ... als ik met mijn been tussen de deur kom.' De mannen bulken van het lachen en wij gniffelen achter onze mondkapjes.

Een Saar snapt wat nodig is!